ЕРАЗМУС+ пројекат СИДЕ

Дана 25. марта 2022. године у кабинету рачунарства и информатике одржан је састанак у оквиру пилотирања „Курса дигиталне културе“. Курс је део међународног Еразмус + пројекта под називом  СИДЕ – „Успешни иноватори у грађанству дигиталне културе“. Намењен ђацима и студентима, који су заинтересовани за примену дигиталних алата за креирање и презентацију садржаја. Један од резултата пројекта је материјал за обуку у виду бесплатног, масовног онлајн курса (МООК).

Партнер на пројекту у Србији је удружење Дунав 1245 из Сремских Карловаца, са којим смо већ сарађивали на пројекту „Dublino – Europa ConDivisa“.

Присуствовало је 28 ђака четвртог разреда као и  Весна Смуђа и Душанка Галечић, професорке рачунарства и информатике.

Састанак је договорен са професорком Весном Смуђа, која добила материјале у вези са састанком и припремила ученике за рад. Организатор састанка је  удружење Дунав 1245, чија три члана су били наши гости. То су: Рајко Маринковић, председник удружења, Дејан Глувачевић, директор ПМ Сектора и  Јелена Петровић,  професорка у Карловачкој Гимназији у Сремским Карловцима.  На почетку је приказана уводна презентација о удружењу и СИДЕ пројекту, циљевима пројекта и досадашњој реализацији ИО 1 –„ Курса дигиталне културе“. Рајко Маринковић је представио рад удружења и СИДЕ пројекат.

Дејан Глувачевић је презентовао досадашњи рад на реализацији „Курса дигиталне културе“ и представио писани материјал кроз листу модула и садржај појединачних модула. Учесници су упознати са сајтом СИДЕ пројекта и сазнали које информације  могу пронаћи на њему.  Када буде завршен део сајта који се односи на Курс биће доступне и нове информације. Сви учесници су позвани да погледају сајт.

Јелена Петровић је презентовала Модул 9 „Курса дигиталне културе“, који је креирала у фази припреме материјала. Упознала је учеснике са садржајем овог Модула и информацијама које млади могу да преузму и користе за своје пројекте и креирање културних и креативних садржаја на друштвеним мрежама као што су: виртуелна реалност, проширена реалност, дигитални маркетинг, виртуелни музеји… Дискутовани су неки практични аспекти попут израде туторијала на Youtube-у. Наши ђаци су активно учествовали у дискусији на ове теме са питањима и коментарима, чиме су показали да су разумели концепт и садржај Курса.